Prvé výsledky Dňa narcisov 2019

Štvrtok 11. 4. 2019 zaplavili slovenské ulice už 23. krát žlté narcisy. Slovensko počas posledných mesiacov ukázalo, že sa dokáže spojiť pre dobrú vec a inak tomu nebolo ani počas Dňa narcisov 2019, kedy sme všetci spoločne vyjadrili spolupatričnosť onkologickým pacientom pripnutím narcisu na odev a mnohí podporili tento výnimočný deň aj finančne. Známe sú prvé výsledky za Bratislavu a Košice.

Liga proti rakovine oznámila prvý výsledok za rok 2019

Výsledky v rámci celého Slovenska budú známe v druhej polovici mája, ale finálny výsledok za rok 2019 pre Bratislavu je už 223 024,45 € a Košice – 66 023,90 €.

 

„Každý rok sme vďační za vyzbieranú sumu peňazí nech je akákoľvek. Aj tento rok sme vynaložili maximálne úsilie na organizáciu a komunikáciu našej jedinečnej zbierky, ktorej výnos je určený primárne na podporu onkologických pacientov rôznych formách. Napriek mimoriadne nepriaznivému počasiu, ktoré prevládalo celý deň, nás predbežné výsledky úprimne tešia a povzbudzujú. Ďakujeme všetkým, ktorí sa o to pričinili,“ vyjadrila sa Ing. Eva Kováčová, výkonná riaditeľka Ligy proti rakovine.

 

V minulom roku sa počas Dňa narcisov vďaka dobrovoľníkom – žiakom a študentom, skautom, členom rôznych záujmových združení a klubov, členom pobočiek SČK, členom pobočiek Ligy proti rakovine, či komerčným firmám a spoločnostiam vyzbieralo v uliciach 1 027 086,31 €. Čistý výnos – 982 222,72 € počas uplynulého roka v Lige proti rakovine použili na zastrešenie a realizáciu psychosociálnych projektov pre onkologických pacientov, na podporu nemocničných a zdravotníckych zariadení, výskumu a v neposlednom rade aj na podporu informovanosti o prevencii a zdravom životnom štýle.

 

Ako bude použitý výnos zo Dňa narcisov?

Finančné prostriedky vyzbierané počas Dňa narcisov v rámci celého Slovenska použije LPR na pokračovanie v realizácii overených a užitočných projektov, ktoré sú určené na priamu pomoc onkologickým pacientom a ich rodinám. K ním patria: bezplatná Onkoporadňa (0800 11 88 11), Sieť psychológov – bezplatné individuálne i skupinové poradenstvo, Rodinná týždňovka, Relaxačné pobyty pre pacientov, Ubytovacie zariadenia pre rodičov detí liečených na rakovinu, Jednorazový finančný príspevok v hmotnej núdzi a pod. Z výnosu Dňa narcisov sa pravidelne podporujú aj aktivity v oblasti prevencie a informovanosti verejnosti o predchádzaní onkologickým ochoreniam. Časť získaných zdrojov sa poskytuje i na obstaranie nevyhnutného prístrojového vybavenia nemocničným, zdravotníckym zariadeniam, paliatívnym oddeleniam, hospicom; finančne sú podporené i menšie občianske združenia pracujúce s onkologickým pacientom či výskum v oblasti onkológie.

 

Komunikačná kampaň Dňa narcisov

Liga každoročne prináša v rámci kampane nové posolstvo. Komunikačný koncept „NA KOHO MYSLÍŠ, KEĎ SI PRIPÍNAŠ NARCIS?“ naznačuje, že za každým narcisom je príbeh. Žiaľ, každý z nás vo svojom okolí pozná niekoho, kto trpí rakovinou. Vďaka ústretovosti mediálnych partnerov prebehla komunikácia prostredníctvom všetkých druhov médií, OOH plôch a sociálnymi sieťami.

 

„Kampaň silno zarezonovala a tisíce ľudí si spomenuli na niekoho kto bojuje alebo bojoval s rakovinou. Ľudia sa zdôverili na koho myslia v komentároch na sociálnych sieťach verejne, alebo spomínali vo vlastných myšlienkach pri prevzatí narcisu od dobrovoľníka“, konštatovala Eva Kováčová.

 

Hlavnou stránkou pre Deň narcisov je www.dennarcisov.skwww.lpr.sk, prípadne Facebook fan page Liga proti rakovine (LPR).

-PB+JD-

 

Patrí do vydania