Fórum pre pomoc starším v spolupráci so spoločnosťou Deloitte Slovensko spúšťa krízovú Senior linku s cieľom pomôcť starším občanom v kritických životných situáciách. Pomoc a rady seniorom budú poskytovať odborne vyškolení pracovníci na bezplatnom telefónnom čísle 0800 172 500 v pracovných dňoch v čase od 9.00 do 17.00 hodiny.
Počet seniorov, ktorí sú týraní a zneužívaní, je im obmedzovaná osobná sloboda alebo sú inak ohrození, každoročne narastá. K týraniu a zneužívaniu dochádza v rodinách, v sociálnych a zdravotníckych zariadeniach alebo v domovoch dôchodcov. Vo väčšine prípadov sa to deje skryto, bez vedomia blízkeho okolia. Postihnutí majú strach o probléme hovoriť, priznať sa, že sa im ubližuje. „Na základe našich dlhoročných skúseností, ako aj skúseností našich spolupracovníkov – psychológov, právnikov, lekárov a sociálnych pracovníkov – vieme, že postihnutí radšej hovoria o svojich problémoch anonymne a ochotnejšie sa zdôveria človeku, ktorý nie je z ich najbližšieho okolia,“ hovorí prezidentka Fóra pre pomoc starším Ľubica Gálisová. „Potrebu zriadiť krízovú linku sme vyhodnotili ako akútnu. Vďaka spoločnosti Deloitte spúšťame prvú fázu prevádzky, počas ktorej budú pracovníci na linke v stanovených hodinách, mimo ktorých budú hovory zaznamenávané na odkazovač a pracovníci linky sa v čo najkratšom čase skontaktujú s volajúcim.“
Pomoc v kritickej situácii
Seniori sa môžu na pracovníkov linky obrátiť v situácii, ktorú považujú za kritickú a ktorá môže mať rôzne príčiny. Pracovníci Fóra pre pomoc starším najčastejšie riešia situácie, ako rodinné problémy, zlé vzťahy medzi príbuznými, porušovanie osobnej slobody, psychické a fyzické týranie, ohrozenie zdravia a života. Starší občania sa často situácii odovzdajú, rezignujú, nedokážu si vysvetliť, prečo sa to deje. Krízová linka má pomôcť seniorom prežiť dôstojnú a v rámci možností čo najplnohodnotnejšiu jeseň života. „Podporiť projekt krízovej linky pre seniorov vníma spoločnosť Deloitte ako svoju povinnosť v rámci spoločensky zodpovedného podnikania. Sme radi, že máme možnosť aj takouto formou prispieť k zlepšeniu kvality života seniorov,“ uviedla Diana Karaffová, zodpovedná za marketing a komunikáciu Deloitte Slovensko. Hlavným účelom tejto linky je poskytnúť občanovi nielen podporu, nádej a pocit bezpečia, ale i odbornú a právnickú pomoc v kritických situáciách. Rovnako má za cieľ zvýšiť právne povedomie starších a sprístupniť im dôležité informácie, ku ktorým na rozdiel od mladšej generácie prístup nemajú. Fórum pre pomoc starším združuje fyzické a právnické osoby zabezpečujúce starostlivosť, pomoc a služby pre starších s cieľom chrániť ich práva, presadzovať ich záujmy a pomáhať uspokojovať ich potreby. Fórum sa snaží zmierňovať nešťastie, utrpenie a samotu starších, sociálne znevýhodnených a zdravotne postihnutých starších občanov a podporovať ich integráciu do spoločenského a verejného života.
.
Viac informácií nájdete na internetovej stránke www.forumseniorov.sk